Tkaniny

Print Friendly

tkaniny

Znacznie tkanin w grafice komputerowej:

  • tkaniny są wszechobecne w grafice komputerowej z racji masowego występowania w filmach i grach awatarów w strojach zrobionych z tkanin,
  • są trudne obliczeniowo (np. sweter zrobiony na drutach) i następuje ciągła ewolucja tkanin,
  • tworzą skomplikowane stroje jako struktury wyższego rzędu, np. w przypadku filmów historycznych może się okazać, że taniej jest nagrać ruch w systemie motion capture, a potem wirtualnie ubrać aktora w historyczny strój,
  • stroje muszą dynamicznie współdziałać z awatarem w trakcie ruchu,
  • opanowanie technologii syntezy tkanin, a dalej strojów w grafice komputerowej daje szanse na stworzenie systemów typu CAD dla celów projektowania kolekcji mody.
Od tekstury 2D do animacji 3D

Ośrodek badawczy MIRALab w Genewie zajmuje się tkaninami w grafice komputerowej, tworząc wirtualne kolekcje mody, ale także pracuje nad wykorzystaniem grafiki i animacji w dziedzinie medycyny i dziedzictwa kulturowego.

Podsumowanie

Tkaniny odgrywają dużą rolę w grafice komputerowej, ponieważ bardzo często występują w filmach, grach komputerowych itp. Najważniejszym ośrodkiem badawczym zajmującym się tym tematem jest MIRALab w Genewie, który przygotowuje wirtualne kolekcje mody, ale wykorzystuje także grafikę komputerową do innych zastosowań.


Parent page: Przykładowe zastosowania nowoczesnej grafiki komputerowej

NOTATKI W INTERNECIENOTATKI W INTERNECIENOTATKI W INTERNECIE
Dostępne na licencji Creative Commons. Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Copyright © 2012 - Urszula Strojny