Tkaniny
Znacznie tkanin w grafice komputerowej:
- tkaniny są wszechobecne w grafice komputerowej z racji masowego występowania w filmach i grach awatarów w strojach zrobionych z tkanin,
- są trudne obliczeniowo (np. sweter zrobiony na drutach) i następuje ciągła ewolucja tkanin,
- tworzą skomplikowane stroje jako struktury wyższego rzędu, np. w przypadku filmów historycznych może się okazać, że taniej jest nagrać ruch w systemie motion capture, a potem wirtualnie ubrać aktora w historyczny strój,
- stroje muszą dynamicznie współdziałać z awatarem w trakcie ruchu,
- opanowanie technologii syntezy tkanin, a dalej strojów w grafice komputerowej daje szanse na stworzenie systemów typu CAD dla celów projektowania kolekcji mody.
Ośrodek badawczy MIRALab w Genewie zajmuje się tkaninami w grafice komputerowej, tworząc wirtualne kolekcje mody, ale także pracuje nad wykorzystaniem grafiki i animacji w dziedzinie medycyny i dziedzictwa kulturowego.
Podsumowanie
Tkaniny odgrywają dużą rolę w grafice komputerowej, ponieważ bardzo często występują w filmach, grach komputerowych itp. Najważniejszym ośrodkiem badawczym zajmującym się tym tematem jest MIRALab w Genewie, który przygotowuje wirtualne kolekcje mody, ale wykorzystuje także grafikę komputerową do innych zastosowań.
Parent page: Przykładowe zastosowania nowoczesnej grafiki komputerowej