Zjawisko związane z nierównomiernym rozkładem fali w pomieszczeniu nazywane jest zakolorowaniem dźwięku. Jest to szczególny problem małych pomieszczeń, ze względu na mniejszą ilość pojawiających się rezonansów. Skutkuje to zmianą barwy dźwięku emitowanego w zakresie częstotliwości tych rezonansów. To może sprawiać, że różnej częstotliwości dźwięki basów o tej samej głośności mogą w danym pomieszczeniu zostać odebrane jako dźwięki o różnej głośności – jedne będą pięknie wybrzmiewać, podczas gdy inne szybko i głucho zanikać, a jeszcze inne dudnić wręcz zagłuszając pozostałe. Zakolorowanie dźwięku ma znaczenie tylko dla częstotliwości niskich, do 300 Hz, dla nich ilość rezonansów jest niewielka. Dla wyższych częstotliwości liczba modów wzrasta, a odległości między nimi maleją, co powoduje lepszy rozkład fal w pomieszczeniu – dla wyższych częstotliwości charakterystyka częstotliwościowa jest po prostu bardziej równomierna.

Sposobem na zredukowanie występowania tego problemu jest podobnie jak w przypadku flatter echo unikanie projektowania powierzchni odbijających równoległych do siebie, gdyż efekt ten dotyczy pomieszczeń o przekroju prostokątnym.