Diagramy przypadków użycia UML
- definiują granice modelowanego systemu
- określają jego kontekst
- wymieniają użytkowników systemu i jednostki zewnętrzne
- przedstawiają funkcje dostępne dla użytkowników
- określają powiązania i zależności pomiędzy nimi
W diagramach przypadków użycia UML pojawiają się:
- aktorzy – reprezentujący osoby, grupy osób lub elementy otoczenia systemu wchodzące w interakcje z systemem i odgrywający pewną rolę (jedna osoba może być reprezentowana przez kilku aktorów odgrywających różne role)
- przypadki użycia – oznaczające zbiór scenariuszy związanych z konkretnym wykorzystaniem systemu
- klasyfikatory (np. pakiety) – do których przynależą konkretne przypadki użycia
- powiązania – łączące aktorów z przypadkami użycia, w których odgrywają swe role
Przypadki użycia mogą tworzyć hierarchię, z różnymi stopniami szczegółowości, zawieraniem, rozszerzeniami itp.
Zobacz na UML Designer: diagram przypadków użycia Zobacz na UML Designer: diagram przypadków użycia