print
A A A

Diagramy przypadków użycia UML

  • definiują granice modelowanego systemu
  • określają jego kontekst
  • wymieniają użytkowników systemu i jednostki zewnętrzne
  • przedstawiają funkcje dostępne dla użytkowników
  • określają powiązania i zależności pomiędzy nimi

W diagramach przypadków użycia UML pojawiają się:

  • aktorzy – reprezentujący osoby, grupy osób lub elementy otoczenia systemu wchodzące w interakcje z systemem i odgrywający pewną rolę (jedna osoba może być reprezentowana przez kilku aktorów odgrywających różne role)
  • przypadki użycia – oznaczające zbiór scenariuszy związanych z konkretnym wykorzystaniem systemu
  • klasyfikatory (np. pakiety) – do których przynależą konkretne przypadki użycia
  • powiązania – łączące aktorów z przypadkami użycia, w których odgrywają swe role

Przypadki użycia mogą tworzyć hierarchię, z różnymi stopniami szczegółowości, zawieraniem, rozszerzeniami itp.

Zobacz na UML Designer: diagram przypadków użycia

Zobacz na UML Designer: diagram przypadków użycia

«UML cz.2     Przypadki użycia cz.2»